Handelsbetingelser
Salgs- og leveringsbetingelser
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer hos Kokkens Hverdagsmad.
Kokkens Hverdagsmad ejes af Catering Danmark, Cvr: 17089234, C.F. Tietgens Boulevard 30 B, 5220 Odense SØ, tlf. 70 12 99 99.
Aftalerne indgås på dansk.
Du kan handle hos Kokkens Hverdagsmad via vores webshop www.kokkenshverdagsmad.dk
Efter bestilling modtager du en ordrebekræftelse pr. mail. Alle priser er angivet i dkr. inkl. moms.
Leveringsomkostninger på enkelt levering er 65 kr. Opretter du et abonnement koster fragten 29 kr.
Du skal være myndig, minimum 18 år for at handle hos Kokkens Hverdagsmad.
Betaling
Vi modtager betaling med Dankort, Visa Electron, Mastercard og debetkort. Beløbet for den kommende uges levering trækkes fra din konto efter onsdag aften kl. 23.59. Ved køb med debetkort trækkes beløbet ved køb.
Når du tilføjer dine kreditkortoplysninger bliver der automatisk opkrævet for hver uges leverancer. Dine betalingsoplysninger vil blive opbevaret sikkert og fortroligt hos DIBS, og du behøver kun at taste dine kortdata én gang. Du kan altid følge med i dine betalinger under Min Historik under dit login på vores webside.
Dine betalingskortdata bliver opbevaret sikkert hos DIBS gennem NETS og kan ikke anvendes til andet end gennemførelse af betalingstransaktioner hos Kokkens Hverdagsmad. Kokkens Hverdagsmad har ingen adgang til disse oplysninger. Betalingsmodulet på Kokkens Hverdagsmad benytter SSL kryptering.
Hvis du ikke længere ønsker dit betalingskort registeret, skal du opsige dit abonnement. Dette gøres ved at logge ind på dine sider under Mit Abonnement på vores webside. Her kan du også ændre dit betalingskort.
Din kundesaldo, der er optjent via ‘Rabat til dig og dine venner’ eller anden bonus modtaget fra Kokkens Hverdagsmad, kan bruges som betaling for din måltidskasse. Bemærk! Hvis kundeforholdet mellem Kokkens Hverdagsmad og dig stopper, vil eventuelt kundesaldo blive slettet ved ophør. Det er derfor vigtigt, at du får opbrugt din kundesaldo inden ophør. Det er ikke muligt at få udbetalt resterende kundesaldo efter ophør.
Betaling ved enkelt køb
Ønsker du kun at bestille et enkelt køb kan du betale dine varer med kreditkort. Vi modtager betaling med Dankort, Visa Electron, Mastercard og debetkort.
Manglende betaling
Såfremt pengene ikke kan trækkes fra dit betalingskort før levering, sender vi dig en påmindelse. Vi sender påmindelsen per sms til det nummer du har opgivet, da du oprettede dit abonnement. Såfremt vi ikke hører fra dig, forbeholder vi os ret til at slette dit abonnement.
Levering af kassen
Måltidskassen leveres natten mellem søndag og mandag og frem til mandag kl. 17. I en lang række postnumre er det også muligt at få leveret natten mellem lørdag og søndag og frem til kl. 17. Når du taster dit postnummer på bestillingssiderne vil det fremgå om du har adgang til søndagslevering. Efter levering af måltidskassen har du selv ansvaret for den – Kokkens Hverdagsmad påtager sig ikke ansvaret for evt. hærværk eller tyveri.
Der leveres i hele landet. Dog kun til brofaste øer. Varerne leveres med eksterne fragtfirmaer. Ønsker du at få oplyst hvilket fragtfirma der leverer til dig, kan du henvende dig til kundeservice.
Levering til aflåst Opgang:
Vores chauffører kører ikke med nøgler til opgange. Ønsker du levering i aflåst opgang, vil chaufføren derfor ringe på når kassen leveres. Såfremt det ikke er muligt for chaufføren at komme ind, vil han/hun forsøge at kontakte dig. Lykkes det ikke at komme i kontakt med dig, stiller vi kassen ved døren til opgangen, og du bærer herefter ansvaret for kassen.
Afhentning af tomme flamingokasser
Er du fast abonnent, tilbyder vi at tage de tommer flamingokasser med. Dette sker når den nye kasse leveres. Såfremt du ønsker at benytte denne service, skal du sætte den tomme kasse der, hvor det er aftalt at den nye stilles.
Ændring eller afbestilling
Du kan frit ændre i din ordre eller afbestille kassen til den kommende uge frem til onsdag kl. 23.59 ugen før. Herefter er det ikke længere muligt at ændre, bestille eller afbestille. Ændringer og afbestillinger foretages ved at logge ind på siden.
Menuen til en given uge vil være synlig 4 uger før levering. Kokkens Hverdagsmad forbeholder sig ret til at ændre i menuerne, såfremt at råvarekvaliteten ikke er i overensstemmelse med vores kvalitetskrav, eller ved leverandørsvigt.
Opsigelse af abonnement
Du kan til hver en tid opsige dit abonnement. Ønsker du at opsige, skal det dog ske senest onsdag, ugen før levering. Opsigelse kan ske via vores webside, ved at logge ind under din profil, eller ved skriftlig eller telefonisk henvendelse til vores kundeservice. Opsigelse kan tidligst ske efter 2 leveringer.
Fortrydelsesret
Når du handler hos Kokkens Hverdagsmad, er der INGEN FORTRYDELSESRET i henhold til Forbrugeraftaleloven § 18, stk. 2, nr. 12.
Reklamation
Vi hører altid gerne fra dig, hvis der er noget, du er utilfreds med, eller som du synes, vi kan gøre bedre.
Har du reklamationer til din levering, kan vi kontaktes på [email protected] eller på tlf.: 7012 9999. Telefonerne er åbne mandag kl. 9-18, tirsdag-torsdag 9-17, fredag & søndag 9-15.
Reklamationer skal foretages hurtigst muligt efter modtagelse eller fortæring af maden eller ved manglende levering. Det gælder både i relation til levering og indholdet.
På den måde kan vi med det samme reagere og give dig en bedre service.
Er du ikke tilfreds med vores håndtering eller afgørelse af en sag, kan du som forbruger altid henvende dig til forbrugerklagenævnet:
Ankenævnet for Hotel, Restaurant og Turisme, Vodroffsvej 32, 1900 Frederiksberg C, Mail: [email protected], http://www.hrt-ankenaevn.dk/
Spørgsmål? Du er meget velkommen til at ringe eller skrive til os.